عیب یابی گیربکس اتوماتیک

 

گیربکس‌های اتوماتیک که بیشتر برای سهولت در امر رانندگی طراحی شده‌اند، نیاز به کلاچ را در اتومبیل‌هایی که از این نوع جعبه دنده استفاده می‌کنند رفع می‌کند. همچنین شما نیاز به تعویض دنده در ماشین خود ندارید، بلکه خود جعبه دنده در حالتی طراحی شده است که این امور را برای شما انجام می‌دهد. این اصلی‌ترین تفاوت در گیربکس‌های اتومات و گیربکس‌های دستی است.

اما فراموش نکنید که برای اینکه عمر گیربکس‌های اتوماتیک شما بیشتر شود، حتما باید مواردی را رعایت کنید و از انجام برخی موارد قطعا بپرهیزید. در غیر اینصورت زیان‌های جبران ناپذیری به گیربکس خود خواهید زد.

همیشه سعی کنید روغن موتورهای گیربکس‌های اتوماتیک را به موقع تعویض نمایید. تلاش کنید همیشه از روغن‌هایی استفاده کنید که استاندارد باشد. سعی کنید در حالت خلاص رانندگی نکنید. تا توقف کامل، حالت پارک را انتخاب نکنید. غیر از تعویض روغن به طور مرتب، بهتر است سرویس دوره‌ای گیربکس خود را نیز به طور مرتب انجام دهید.

 

رفع عیب های گیربکس اتوماتیک

A. روشن شدن چراغ اضطراری ( برفی و اسپرت )

B. تقه زدن گیربکس در دمای پایین و بالای خودرو به خصوص در ترافیکها هنگام شروع به حرکت

C. رفع عیب گازهای هرز خودرو از دنده ۱ به ۲، ۲ به ۳، ۳ به ۴

D. رفع عیب توان و قدرت کم گیربکس توسط تعمیر و تعویض تورک کانورتور (توربین)

E. رفع عیب قفل شدن دنده از پارک به بقیه حالتهای گیربکس

F. رفع عیب کابل و لیور دنده تا ۸۰ درصد بدون تعویض قطعه با هزینه کم

G. رفع عیب نشانگرهای علائم گیربکس (P,R,N,D)

H. تعویض روغن گیربکس اورجینال و کم کردن کنتور روغن گیربکس اتوماتیک توسط دستگاه عیب یاب

I. رفع تقه های دنده عقب گیربکسهای ۲۰۶، ۲۰۷، پارس و مگان

۳. تعمیر انواع گیربکسهای اتوماتیک ۴، ۵، ۶ سرعته ۲۰۰۶ میلادی به بالا

۴- تعمیر انواع گیربکسهای CVT